Francas Kafka – Procesas

Na nelimpa man Francas Kafka nors tu ką… Skaičiau Metamorfozę, Pilį, dabar ir Procesą, bet nei vienas iš šių kūrinių manęs nesužavėjo. Tikriausiai tai rodo, kad mano literatūrinis išprusimas, deja, dar ne toks, kad galėčiau su pasimėgavimu griaužti tokio lygio knygas. Procesas — niūrus romanas be happy ending’o, kuriame pasakojama apie Jozefo K. teismo procesą, iškeltą nežinia dėl ko, vadovaujamą nežinia kokių teisėjų ir kurio procedūrų niekas nei žino, nei, tuo labiau, supranta. Kai kam tai primins tipinę biurokratinę sistemą, bet man ji pateikta kiek per sūriai (galbūt dar nesusidūriau su tikra biurokratija?).
Nors Kafkos rašymo stilius nėra koks nors ypač sudėtingas, tačiau man jo tekstai skaitosi sunkiai dėl perdėtai painaus pasaulio perteikimo, nelogiškų ir absurdiškų veikėjų poelgių. Nepliurpsiu daug, nes apie šį romaną yra prirašyta galybė gerų ir išsamių recenzijų.

Autorius: Francas Kafka

Knyga: Procesas, 178 p.

Leidykla: Vaga, 1994 m. (Pasaulinės literatūros biblioteka)

Vertė: Antanas Gailius

Asmeninis įvertinimas: 3/5

Kažką panašaus rasite ir šioje knygoje:

Francas Kafka - Pilis

Francas Kafka – Pilis

Komentarų: 1

  1. Man irgi buvo sunku skaityti “Procesą“. Manau, tam įtakos turėjo tuometinė nuotaika, gyvenimo kontekstas, bet ir literatūrinis išprusimas turbūt ne paskutinėj vietoj. Tačiau Kafkos “Laiškas tėvui“ labai patiko.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.